23948sdkhjf

Prisregn over dansk virksomhed

Danske Nornir Water vækker begejstring på det internationale marked. Virksomheden bag produktet, DBC, kan bryste sig af to fornemme førstepræmier ved dette års Drinctec.
Ud af 340 produkter fra 40 forskellige lande fik Danish Bottling Company (DBC), der står bag Nornir Water, førstepræmien i hele to kategorier ved 2009 Beverage innovation Award for sine innovative PET-flasker, ”Best Design in PET” og ”Best New Packaged Water”.

Nornir Water er løntapperiet Danish Bottling Companys første eget brand, og med to internationale priser på den netop overståede Drinktec messe i Munchen har det nye premium produkt fra første færd sat nye standarder for eksklusivt kildevand:

- I udviklingen af Nornir Water har vi hele tiden haft fokus på både det unikke, det funktionelle og det eksklusive. Og når vi i konkurrence med særdeles velfunderede brands som Pepsi og Coca Cola alligevel henter to førstepladser fra 2009 Beverage Innovation Award, må vi sige, at det er lykkedes, fortæller adm. direktør Brian Tholstrup Nybo fra Danish Bottling Company (DBC).

Elegant, eksklusiv – og miljøvenlig
DBC har siden 2004 fungeret som professionel sparringspartner i udviklingen, produktion og tapningen af nye produkter for alle typer virksomheder fra mærkevareproducenter og licenshavere over bryghuse og detailkæder til virksomheder og organisationer. Med udviklingen af den nu prisbelønnede PET-flaske til Nornir Water, har virksomheden endnu engang markeret sig som førende og nytænkende aktør på markedet:

- Med vores PET-flaske har vi udviklet et eksklusivt og funktionelt produkt, der på alle måder har samme elegance, kvalitet og egenskaber som premium glasflaskerne, men som samtidigt både er lettere at håndtere og langt bedre for miljøet, fortæller Brian Tholstrup Nybo.

Nornir Waters PET-flasker er 100% genanvendelige og giver i forhold til de traditionelle glasflasker op til 65 % reduktion på udledningen af CO2. Samtidigt har udviklerne fra DBC lagt stor vægt på flaskernes design:

- Nornir Water er målrettet det midterste og højeste horeca-segment, så vi har i hele processen haft fokus på det æstetiske udtryk. Flaskernes design afspejler den kendte skandinaviske enkelthed og understreger med sine rene linjer den nordiske oprindelse. På samme måde er farver, lukninger og etiketter nøje udvalgt med henblik på at signalere vandets unikke kvalitet, fortæller Brian Tholstrup Nybo.

En virksomhed i vækst
DBC er en virksomhed i hurtig, men velfunderet vækst. Fra starten i lejede lokaler er løntapperiet vokset og råder i dag over helt nye produktionsfaciliteter og egne kilder:

- Det er vores ambition at være Skandinaviens førende løntapperi samt lancere egne brands inden for innovative produkter, og vi har konstant fokus på at opsamle de nyeste trends. Kun på den måde kan vi vejlede vores kunder om, hvad der rører sig på det internationale marked samt sørge løbende investeringer i nye faciliteter, så vi kan producere og udvikle de produkter, der efterspørges både nu og i fremtiden, siger Brian Tholstrup Nybo.

DBC har allerede nu flere projekter i støbeskeen:

- Vi har planerne til en yderligere udvikling af konceptet klar - både i forhold til en videreudvikling inden for selve produktet og til, hvordan brandet kan komme videre ud i andre produkttyper, siger Brian Tholstrup Nybo, og afslutter: - Men indtil videre holder vi det for os selv. Nu gælder det først og fremmest Nornir Water.

Kilde: Danish Bottling Company

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.423