23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla vil vokse på ost

Den dansk-svenske mejerigigant vil gerne udvide sine aktiviteter i Storbritannien, hvor man i forvejen omsætter stort på mælk og smør.

Storbritannien er det største enkeltmarked for Arla Foods, der årligt omsætter for godt 10,5 mia. kr. Det er primært mælk og smør, den dansk-svenske mejerigigant sælger til briterne. Fremadrettet håber man på at komme mere ind på ostemarkedet,da indtjeningen her er bedre.

- Vi vil gerne fylde mere inden for ost, det er helt klart. Men generelt kan man dog sige, at alt inden for mejeri, der ikke er mælk og smør, er en mulighed for os, bekræfter viceadm. direktør i Arla Foods UK Hanne Søndergaard over for Børsen.

Det britiske mejerimarked spiller en nøglerolle i opfyldelsen af Arlas ambitiøse vækstplan, der frem til 2013 går på at løfte omsætningen til i nærheden af 75 mia. kr. Ifølge planerne skal en tredjedel af omsætningsvæksten komme fra Storbritannien.

Kilde: Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156