Det bekræfter Arla Foods og landets største økologiske mejeri,Thise Mejeri, over for Business.dk
- Det første knæk af kurven kom i juni måned, og siden da er forbruget fortsat opad. Set for de seneste tre måneder er vi nu tilbage på niveau med forbruget i samme periode sidste år, og set for den seneste måned alene, har vi faktisk en vækst i volumen på tre procent. Det er et stort fremskridt i forhold til 1. halvår af 2009, hvor det samlede økologiske mælkeforbrug faldt med seks procent volumenmæssigt, siger Anette Kalle, brand-manager for Økologi hos Arla Foods.
Og man oplever ligeledes fremgang på Thise Mejeri:
- Selv om vores produkter kan være op til 60 procent dyrere end Arla-produkterne, og selv om der har været krise, så har vi i år solgt utroligt godt. Til og med uge 40 har vi solgt otte procent mere målt på volumen end i samme periode 2008, lyder det fra Thise Mejeris salgschef, Mogens Poulsen.
Begge mejerier er enige om, at det ikke er de lavere priser, der har lokket forbrugerne tilbage i økologi-folden, men fremgangen skyldes derimod, at forbrugerne atter ser optimistisk på deres privatøkonomi.