23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Svær opstart for Toms

Timingen af slik- og chokoladeproducentens seneste lancering A Xoco kunne ikke have været værre.

Det udtaler Lars Christensen, innovationsdirektør i Toms Gruppen i dagens udgave af Børsen.

Koncernens gourmetsatsning startede op i november 2008 på det tidspunkt, hvor krisen for alvor tog fart. Og krisen kan uden tvivl mærkes på omsætningen. Toms Gruppen har oplevet et fald i det danske marked på omtrent 6 pct. i år sammenlignet med i fjor, og hvis det vigende salg fortsætter, må man tænke i nye strategier, mener adm. direktør i virksomheden, Jesper Møller.

Chokoladegiganten holder i såvel op- som nedgangstid fokus på det brede marked - fra den smalle luksuschokolade til morgenbordets pålægschokolade. Og derudover ser Toms store muligheder i udlandet, hvor specielt USA og Asien betragter de kendte likørflasker som et luksusprodukt og derfor gerne betaler en lidt højere pris for nydelsen.

Kilde: Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|