23948sdkhjf

Svær opstart for Toms

Timingen af slik- og chokoladeproducentens seneste lancering A Xoco kunne ikke have været værre.
Det udtaler Lars Christensen, innovationsdirektør i Toms Gruppen i dagens udgave af Børsen.

Koncernens gourmetsatsning startede op i november 2008 på det tidspunkt, hvor krisen for alvor tog fart. Og krisen kan uden tvivl mærkes på omsætningen. Toms Gruppen har oplevet et fald i det danske marked på omtrent 6 pct. i år sammenlignet med i fjor, og hvis det vigende salg fortsætter, må man tænke i nye strategier, mener adm. direktør i virksomheden, Jesper Møller.

Chokoladegiganten holder i såvel op- som nedgangstid fokus på det brede marked - fra den smalle luksuschokolade til morgenbordets pålægschokolade. Og derudover ser Toms store muligheder i udlandet, hvor specielt USA og Asien betragter de kendte likørflasker som et luksusprodukt og derfor gerne betaler en lidt højere pris for nydelsen.

Kilde: Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.906