23948sdkhjf

Endelig comeback til Arla

Efter flere års krise er salget af de danske mejeriprodukter atter begyndt at stige i Mellemøsten.
Arla Foods kan i det seneste år notere sig et bemærkelsesværdigt comeback på markederne i Mellemøsten. Mejerigiganten oplever nu tocifrede vækstrater på de fleste markeder i regionen. Det skriver EPN.

- Vores salg i Mellemøsten - eksklusive Saudi-Arabien - stiger nu med mindst 10 pct. om året. Efter flere års krise oplever vi nu stærk medvind i regionen, og vores samlede salg til disse lande (Mellemøsten eksklusive Saudi-Arabien, red.) ligger nu mindst 30 pct. højere end før krisen, fortæller Finn S. Hansen, der er ansvarlig for Arlas aktiviteter i Mellemøsten.

Kun i Saudi-Arabien møder Arla stadig udpræget modstand hos en del af forbrugerne. Her boykotter ca. 30 pct. af forbrugerne stadig de danske mejerivarer. Før krisen udgjorde Saudi-Arabien ellers det største marked for Arla i regionen.

Kilde: EPN

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11