23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne elsker discount

Det viser nye tal fra Danmarks Statistik om danskernes indkøbsvaner.

Stadig flere danskere handler ind i discountbutikker som Netto, Fakta og Lidl og medvirker dermed til at flytte markedsandele fra brugser, købmænd og supermarkeder. Det skriver Fyens Stiftstidende mandag.

Statistikken afslører, at omsætningen i detailhandlen i de første ni måneder af 2009 er faldet med 1,5 procent sammenlignet med 2008, men i samme periode er discountbutikkernes omsætning vokset med fem procent.

- Vi er blevet langt mindre snobbede. Vi er parat til at gå flere steder hen for at få tingene til de rigtige priser, og i dag er der ikke noget med, at noget er for billigt. I modsætning til for få år siden har vi heller ikke noget imod at blive set i pænt tøj med en Netto- eller Aldi-pose under armen, siger forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen om årsagen til ændringen af danskernes indkøbsvaner.

Kilde: Fyns Stiftstidende

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078