23948sdkhjf

Danskerne elsker discount

Det viser nye tal fra Danmarks Statistik om danskernes indkøbsvaner.
Stadig flere danskere handler ind i discountbutikker som Netto, Fakta og Lidl og medvirker dermed til at flytte markedsandele fra brugser, købmænd og supermarkeder. Det skriver Fyens Stiftstidende mandag.

Statistikken afslører, at omsætningen i detailhandlen i de første ni måneder af 2009 er faldet med 1,5 procent sammenlignet med 2008, men i samme periode er discountbutikkernes omsætning vokset med fem procent.

- Vi er blevet langt mindre snobbede. Vi er parat til at gå flere steder hen for at få tingene til de rigtige priser, og i dag er der ikke noget med, at noget er for billigt. I modsætning til for få år siden har vi heller ikke noget imod at blive set i pænt tøj med en Netto- eller Aldi-pose under armen, siger forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen om årsagen til ændringen af danskernes indkøbsvaner.

Kilde: Fyns Stiftstidende

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078