23948sdkhjf

Forbrugere har mindre tillid til supermarkederne

Kødskandalerne i de sidste måneder har givet forbrugerne mindre tillid til supermarkederne.
65 procent af de danske kvinder og 60 procent af mændene har i løbet af i år fået mindre tillid til supermarkedernes håndtering af fødevarer.
Det viser en opinionsundersøgelse, som analysefirmaet Zapera har foretaget for avisen 24timer.

- Selv i lyset af kødskandalerne er det utroligt høje tal, som tyder på, at der også er andre mistillidsfaktorer end lige kødskandalerne i spil, siger seniorrådgiver Henning Otte Hansen fra Fødevareøkonomisk Institut ved Københavns Universitet.

Supermarkeder og købmandskæder mener ikke, at man har et generelt tillidsproblem i forhold til kunderne, men giver alene de seneste par måneders afsløringer af fup skylden.

- Det er klart, at folk reagerer voldsomt på sådan en sag, så jeg vil sige, det er heldigt at mistillidstallene ikke er højere, lyder det fra John Wagner, administrerende direktør i Købmændenes Samvirke.

Kilde: 24timer

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078