23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forbrugere har mindre tillid til supermarkederne

Kødskandalerne i de sidste måneder har givet forbrugerne mindre tillid til supermarkederne.

65 procent af de danske kvinder og 60 procent af mændene har i løbet af i år fået mindre tillid til supermarkedernes håndtering af fødevarer.

Det viser en opinionsundersøgelse, som analysefirmaet Zapera har foretaget for avisen 24timer.

- Selv i lyset af kødskandalerne er det utroligt høje tal, som tyder på, at der også er andre mistillidsfaktorer end lige kødskandalerne i spil, siger seniorrådgiver Henning Otte Hansen fra Fødevareøkonomisk Institut ved Københavns Universitet.

Supermarkeder og købmandskæder mener ikke, at man har et generelt tillidsproblem i forhold til kunderne, men giver alene de seneste par måneders afsløringer af fup skylden.

- Det er klart, at folk reagerer voldsomt på sådan en sag, så jeg vil sige, det er heldigt at mistillidstallene ikke er højere, lyder det fra John Wagner, administrerende direktør i Købmændenes Samvirke.

Kilde: 24timer

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078