Hvor Uhrenholt tidligere var kendt for at sende store mængder »bulkvarer« som fødevarer som fisk og mælkepulver rundt i verden, går koncernen i dag efter at levere færdigproducerede kvalitetsvarer.
- Krisen har gjort, at fødevarebranchen på mange områder er forandret så fundamentalt, at det aldrig bliver det samme igen. Hos os har det åbnet øjnene for, at tingene skal gøres anderledes i fremtiden, hvis vi skal være en del af den, siger koncerndirektør Sune Uhrenholt.
Dermed imødekommer Uhrenholt en trend fra supermarkederne, der mere end nogensinde tænker i koncepter og totalløsninger for at klare sig i konkurrencen.
De seneste regnskabstal viser, at omsætningen i år falder med en fjerdedel i forhold til sidste års omsætning på 4,1 mia. kr. Koncernen forventer et overskud på 20-30 mio. kr. før skat, og målet er, at omsætningen næste år igen skal ligge komfortabelt over 4 mia. kr.