23948sdkhjf

Carlsberg og Asahi indgår særaftale om Hong Kong

Fremover må Asahi Breweries bruge Carlsbergs salgsnetværk i den asiatiske storby.
Aftalen vil blandt andet øge udbredelsen af Asahi-mærket kraftigt på restauranter og barer i Hong Kong.

Asahi regner således med at øge sit årlige salg af mærkets førende øl, Asahi Super Dry, i Hong Kong fra 180.000 kasser til 350.000 kasser om året.

Aftalen med Carlsberg er led i en omfattende satsning fra det japanske ølmærkes side, hvor man sigter mod at fordoble salget af øl i udlandet fra fem millioner kasser øl om året til 10 millioner kasser øl om året inden for tre år.

Salget af øl i udlandet udgør dog også kun en minimal del af Asahis omsætning. I 2008 solgte Asahi 125 millioner kasser øl i Japan alene.

Der er ikke aktuelle overvejelser om at udvide aftalen til andre områder.

Kilde: Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109