23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg og Asahi indgår særaftale om Hong Kong

Fremover må Asahi Breweries bruge Carlsbergs salgsnetværk i den asiatiske storby.

Aftalen vil blandt andet øge udbredelsen af Asahi-mærket kraftigt på restauranter og barer i Hong Kong.

Asahi regner således med at øge sit årlige salg af mærkets førende øl, Asahi Super Dry, i Hong Kong fra 180.000 kasser til 350.000 kasser om året.

Aftalen med Carlsberg er led i en omfattende satsning fra det japanske ølmærkes side, hvor man sigter mod at fordoble salget af øl i udlandet fra fem millioner kasser øl om året til 10 millioner kasser øl om året inden for tre år.

Salget af øl i udlandet udgør dog også kun en minimal del af Asahis omsætning. I 2008 solgte Asahi 125 millioner kasser øl i Japan alene.

Der er ikke aktuelle overvejelser om at udvide aftalen til andre områder.

Kilde: Business

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web04