23948sdkhjf

Salg af champagne er steget i Irma

Salget af champagne og andre mousserende vine steg i sidste halvdel af december 2009 med 37 procent i forhold til den tilsvarende periode i 2008.
At danskerne igen er begyndt at købe mere luksus, viser en ny opgørelse fra Irma.

- Vi oplevede en vending i kundernes indkøbsvaner i slutningen af året, hvor den gode smagsoplevelse igen blev prioriteret over den lavest mulige pris. Det tegner lovende for 2010, siger indkøbschef Hans Christian Ipland, Irma.

Efter 15 måneder der har været præget af besparelser og tilbageholdenhed hos forbrugerne, så Irma - meget symbolsk - den største stigning på salget af champagne, der steg med 52 procent, mens de øvrige mousserende steg med 8 procent.

Men også det samlede salg af kvalitetsfødevarer steg. Trods en svag start på december endte Irma med totalt at sælge fire procent mere i december i forhold til december 2008.

At danskerne stadig er optagede af kvalitet og livsnydelse trods krisen bekræftes af en stor undersøgelse af fødevaretendenser blandt danske forbrugere, Irma Index, der er gennemført af analyseinstituttet YouGov Zapera.

Undersøgelsen, der er baseret på 1.010 interviews med indkøbsansvarlige i alderen 20-75 år i udvalgte geografiske områder i 2009, viser blandt andet, at 63 procent mener, at mad er en måde at forkæle sig selv og sine omgivelser på.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126