23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Toms med nye planer

Chokoladekoncernen Toms har ikke fået den luft under vingerne i udlandet, som man havde håbet på. I løbet af sommeren lanceres en ny strategi.

Med afsæt i den nuværende markedssituation, hvor Toms henter 60 procent af sin omsætning på det danske marked, har koncernen haft ambitioner om at løfte salget på eksportmarkederne.

Målsætningen er ikke gået som forventet, og strategien står nu til at blive ændret i løbet af sommeren.

- Nu kigger vi i løbet af foråret på, hvordan vi kan justere strategien. Vi vil have det samme fokus på produkter og brands, men vi skal have analyseret på, om det er de rigtige markeder, vi er på, og om der skal flyttes rundt på ressourcerne, siger topchef Jesper Møller til Dagbladet Børsen.

Nu hvor strategien for eksportmarkederne må ændres, justeres den langsigtede plan om at krydse to mia. i omsætning i 2012, da det ikke længere er muligt at indfri dette.

Men der er ingen tvivl om, at Toms skal hente en større del uden for landets grænser. Topchefen peger på, at de mest succesfulde danske virksomheder tit har mindre end 10 pct. af salget på hjemmemarkedet, fremgår det af avisen.

Kilde: Børsen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.115