Thisted Bryghus kom ud af 2008/09 med et underskud på 2,2 mio. kroner, men nu skal det være slut med de røde tal.
Den nytiltrådte administrerende direktør, Aage Svenningsen, fremlagde forleden sin strategi for aktionærerne under den årlige generalforsamling, og ifølge Nordjyske Medier er er flere nye tiltag i støbeskeen.
Thisted Bryghus har siden grundlæggelsen i 1902 etableret sig som det lokale bryggeri for borgerne i Thy, Mors og Hanherred, men fremover vil Aage Svenningsen i højere grad gøre hele Nordjylland til sit lokalområde.
Desuden blev aktionærerne præsenteret for et nyt design og en række nye øltyper, som skal være med til at bære Thisted Bryghus gennem de kommende år.
Endelig kunne Aage Svenningsen fortælle, at ledelsen fremover vil satse langt mere på dåsen som emballage. Det skyldes, at over halvdelen af det samlede ølsalg i Danmark i dag er baseret på dåseøl.