23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Svenske supermarkeder satser også på convenience

Ica vil ligesom Coop sælge hurtig mad til byboer.

Det nye koncept hedder ”To go” og er baseret på hurtige og enkle måltider med delvist egenproducerede ingredienser.

– Store byer vokser hurtigt og den demografiske udvikling betyder, at Ica vil udbygge sin position på dette marked. Med ”Ica To go” gør vi det muligt for kunderne nemt at købe færdige måltider af høj kvalitet, siger Kenneth Bengtsson, adm. direktør koncernchef i Ica til Dagens Handel.

To forsøgsbutikker åbner i Stockholms indre by i foråret.

Convenience er vejen frem

Flere butikskæder vælger at satse på convenience. Som

tidligere beskrevet

åbner Coop i starten af 2010 dørene til en ny butikstype, der vil satse på at sælge sunde og billige varer.

Coop vil sælge frugt og grønt, økologi og produkter fra Änglamark-serien i de nye butikker. Der vil stadig være plads til franske hotdogs og andet konventionelt fast food.

Går det godt med det første par butikker, planlægger Coop en bred lancering af konceptet over hele landet, men fortsat centreret omkring byerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.149