23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nespressos omsætning steg med 22 procent i 2009

Nestlé Nespresso solgte for 14 mia. kr. kaffe og fastholder sin gennemsnitlige årlige vækst på 30 % siden år 2000. I Danmark er salget af kaffemaskiner steget med 102 procent.

Forbrugerne er glade for Nespressos koncept.

I 2009 udvidede Nespresso virksomhedens detailnetværk med mere end 190 butikker, mens antallet af Nespresso Club medlemmer oversteg syv millioner for første gang.

- I lyset af lavkonjunkturen har særkendet ved Nespressos brand – den høje kvalitet og kontinuerlige innovation - igen vist sig at være vores drivkraft, selv i et ekstremt udfordrende år, siger Richard Girardot, direktør i Nestlé Nespresso.

For tredje år i træk var Nespresso det hurtigst voksende brand i Nestlé gruppen.

Salg vokset med 102%

Også i Danmark oplever Nespresso en markant fremgang i salget.

- I begyndelsen af 2009 havde vi 66 forhandlere, der sælger vores maskiner. I løbet af 2009 er salget af Nespressomaskiner vokset med op til 102 procent, siger Niels Bille, der er country manager i Danmark.

I slutningen af året var forhandlerantallet steget til 116.

- Det ser vi som et tegn på at danskerne er parate til at udskifte filterkaffen med espressobaseret kvalitetskaffe. Forhandlerudviklingen vil fortsætte i 2010, så vi står overfor et fantastisk år i Danmark, siger Niels Bille, der er country manager i Danmark.

I 2010 arbejder Nespresso på at levere tocifret vækst og passere en milepæl med et salg på over 15 mia. DKK globalt.

Nestlé Nespresso har hovedkvarter i Paudex i Schweiz og har mere end 4.500 medarbejdere. Produkterne sælges i mere end 50 lande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.129