23948sdkhjf

Sushi-salg på internettet boomer

Just-Eat.dk har oplevet en stigning i sushi-ordrer på flere tusinde procent i løbet af ét år og tendensen fortsætter.
I løbet af det seneste år er sushi blevet det helt store hit på nettet.

Trenden skyldes at forbrugerne på over 35 år i højere grad bestiller mad online, og de har smag for andet end pizza.

Samtidig er der opstået en generel forventning blandt forbrugerne om, at restaurantmad er noget man bestiller online og får leveret, mener Just-Eat.dk.

Professionelle sushi-kæder
- Fremgangen skyldes i høj grad også, at sushi-kæderne er blevet mere professionelle. Der er tale om stærke koncepter med gode produkter og forretninger. Nu er de blevet modne til at servicere de mange kunder, der foretrækker at handle online, og det har de enorm succes med, siger Morten Larsen, der er direktør i Just-Eat.dk.

Det seneste år er antallet af søgninger efter sushi på Just-Eat.dk også steget fra få hundrede til mange tusinde søgninger.

Stigning for flere nicheprodukter
- Vi synes det er spændende, at se hvordan markedet vokser og nicheprodukter går hen og bliver mainstream. Det er også interessant, at nye kundegrupper overtager de unges måder at bestille fastfood på. Flere og flere i gruppen på over 35 år bestiller mad online, og de stiller anderledes krav og bestiller ofte dyrere måltider, fortæller Morten Larsen.

Den markante stigning i sushi-salget følges af tilsvarende stigninger på områder som thai-mad, indisk og flere andre nicheprodukter.

Just-Eat blev stiftet i Danmark i 2001 og er nu også til stede i Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Canada, Norge og Sverige.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08