23948sdkhjf

Kinesiske unge er tørstige

Kinas unge har fået flere penge mellem hænderne, og de har også lyst til at bruge dem. Især markedet for drikkevarer vil vokse enormt de kommende år, vurderer DI.
De unge kineseres købekraft er steget betydeligt i forhold til blot en generation tidligere.

Det har betydning for fødevaresektoren, hvor for eksempel markedet for drikkevarer primært består af unge kinesere under 35 år.

Markedsiagttagere er enige om at det kinesiske marked for læskedrikke vil udvikle sig hastigt i de kommende år med en stigning i salget på 45,5 procent frem til 2014, skriver DI.

Sundhedsbølge
Samtidig bliver unge kinesere også mere bevidste om sundhed og kvalitet og vender blikket mod sukkerfri sodavand og iste.

Euromonitor vurderer, at denne trend især vil have en positiv effekt på markedet for juice og vand på flaske.

De såkaldte ”Ready-To-Drink” (RTD) produkter som eksempelvis iste, iskaffe, smoothies og drikkeyoghurt er på nuværende tidspunkt et relativt uudforsket marked i Kina, hvor kun få producenter tilbyder produkterne.

Men segmentet forventer at tage markedsandele fra almindelige sodavandsproducenter i de kommende år, skriver DI.
Læs mere om: DI
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08