23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bornholmsk markedsføring af mad skal kopieres

Fødevareproducenter på solskins-øen er så gode til at markedsføre sig selv, at det skal undersøges, hvordan producenter i andre udkantsområder kan kopiere bornholmerne.

Bornholmere ved bare, hvordan man sælger varen, så kunden også får en oplevelse af at købe et produkt med kultur og historie.

Derfor er PhD.-studerende på Aalborg Universitet, Isaac K. Arthur, i disse dage på øen for at forske i hvordan de bornholmske producenter bærer sig ad.

Viden til Nordjylland

- Mange bornholmske produkter er forbundet med en historie, enten om kulturen eller om den natur, som varen er fremstillet i. Det gør, at forbrugeren ikke blot køber varen, men en oplevelse, siger Isaac Arthur, der forsker i oplevelsesøkonomi til TV2 Bornholm.

Resultaterne skal indgå i hans PhD.-afhandling, der fokuserer på nordjyske producenters mulighed for at brande sig selv positivt, på samme måde, som bornholmerne er gode til.

Business Center Bornholm får også lavet en analyse af styrker og svagheder ved den bornholmske markedsføringsstrategi, som måske kan bruges til at styrke de bornholmske brands yderligere, skriver TV2 Bornholm.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|