23948sdkhjf

Unilever fortsætter væksten

Omsætningen i første kvartal blev på hele 10,14 mia. euro, hvilket gav et nettooverskud på 1,06 mia. euro. Magnum Gold har hjulpet salget på vej.
De svimlende tal svarer til en omsætning på 75,47 mia. kr. samt et nettooverskud på 7,89 mia. kr.

Første kvartal viste underliggende volumenvækst på 7,6 % og den underliggende salgsvækst steg til 4,1%.

- Vi viser stærkt momentum på tværs af alle geografiske områder med en fortsat styrkelse af vores konkurrencemæssige position. Væksten blev støttet af hastigere tempo for innovation og indførelsen af flere mærker på nye markeder. Væksten har især været kraftig på nye markeder trods den øgede konkurrenceaktivitet. Vi har fortsat med at investere mere i reklamer til at opbygge vores brands og støtte udbredelsen af vores nye produkter, forklarer adm. direktør Paul Polman.

Vil forbedre miljø
Han mener, forbedringen af den underliggende driftsmargin viser virkningen af omfattende besparelser samt lavere råvareomkostninger.

- Vi vil stå over for et hårdere miljø som året skrider frem, og det er derfor vigtigere end nogensinde at holde fokus på forbrugeren. Økonomier er fortsat træge og konkurrencen vil være stor. Vi vil fortsat fokusere på rentabel volumenvækst, samt levere en konstant og varig forbedring i overskudsgraden og et stærkt cash- flow. Det vigtige er, at vi gør alt dette, mens vi fortsætter med at forbedre vores samlede miljøpåvirkning, siger Paul Polman.

Fremgang for Magnum
Både Is og drikkevarer har leveret stærk vækst i første kvartal.

Is-segmentet viste især stærke præstationer i Australien og Brasilien i løbet af deres sommermåneder, blandt andet på grund af Magnum Gold.
Ben og Jerry's program for kvalitetsforbedring fortsætter, og dette mærke har forpligtet sig til at blive fuldt Fairtrade certificeret inden udgangen af 2013.

Unilever står bag brands som Lipton, Frisko, Becel, Maille, Knorr og Maizena.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125