23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Norsk myseost mister popularitet

Forbrugerne i Norge har mistet appetitten for den brune ost. Tine-koncernen overvejer at lukke produktionsanlæg.

Salget af myseosten er i de seneste ti år faldet med over 900 ton.

Hver nordmand fortærer nu under 2,5 kilo myseost om året.

I 1959 og 1989 var forbruget på henholdsvis 3,7 og 3,4 kilo pr. nordmand om året.

Det skriver TV2 Nyheder.

Lukker produktionsanlæg

Mejerikoncernen Tine overvejer nu at lukke et af de fem produktionsanlæg for myseost.

I 2007 blev to andre anlæg lukket, men nu har en arbejdsgruppe vurderet, at der kan spares yderligere.

- Det jeg kan sige, er, at vi ser et potentiale for at spare. Og vi har fundet effektiviseringsgevinster ved at samle produktionen på færre mejerier, siger arbejdsgruppens leder Johan Farestveit til Nationen.no.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.161|instance-web01