23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kaffe er det sorte guld

Danskerne drikker stadig mere kaffe, når de er på farten. Det får kaffekæderne til at skrue op for ekspansioner.

Ekspansionslysten i kaffebranchen er enorm.

- Kaffesalget er eksploderet, og det kommer til at blive endnu større. Man kan sagtens kalde det for sort guld. Vi kan se, at vi hele tiden stiger i salget af kaffe, som folk hurtigt skal have med videre, siger Morten Vedel, indkøbschef i 7-Eleven til Børsen.

Når 7-Eleven snart rykker ind i 80 af DSB’s 94 Kort og Godt butikker forventer kæden, at salget stiger fra 4 mio. kopper kaffe om året til 10 mio. kopper.

Kig på mindre byer

Kaffekæden Baresso mærker også at espresso-produkter som Caffé Latte og Cappuccino er boomet i efterspørgsel.

- Det er 10 år siden, vi åbnede den første Baresso, og det er bestemt ikke alle årene, hvor det er gået lige godt. Først i 2008 og 2009 kan vi mærke, at danskernes behov for kvalitetskaffe for alvor har bidt sig fast i vores resultater, siger Kenneth P. Luciani, stifter og ejer af Baresso-kæden, til Børsen.

Baresso har nu sigte mod flere franchisebutikker i mindre danske byer.

Også Riccos kaffebar med ni butikker har stadig planer om udvidelse – måske i Sverige næste gang.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web01