23948sdkhjf

Kaffe er det sorte guld

Danskerne drikker stadig mere kaffe, når de er på farten. Det får kaffekæderne til at skrue op for ekspansioner.
Ekspansionslysten i kaffebranchen er enorm.

- Kaffesalget er eksploderet, og det kommer til at blive endnu større. Man kan sagtens kalde det for sort guld. Vi kan se, at vi hele tiden stiger i salget af kaffe, som folk hurtigt skal have med videre, siger Morten Vedel, indkøbschef i 7-Eleven til Børsen.

Når 7-Eleven snart rykker ind i 80 af DSB’s 94 Kort og Godt butikker forventer kæden, at salget stiger fra 4 mio. kopper kaffe om året til 10 mio. kopper.

Kig på mindre byer
Kaffekæden Baresso mærker også at espresso-produkter som Caffé Latte og Cappuccino er boomet i efterspørgsel.

- Det er 10 år siden, vi åbnede den første Baresso, og det er bestemt ikke alle årene, hvor det er gået lige godt. Først i 2008 og 2009 kan vi mærke, at danskernes behov for kvalitetskaffe for alvor har bidt sig fast i vores resultater, siger Kenneth P. Luciani, stifter og ejer af Baresso-kæden, til Børsen.

Baresso har nu sigte mod flere franchisebutikker i mindre danske byer.

Også Riccos kaffebar med ni butikker har stadig planer om udvidelse – måske i Sverige næste gang.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078