23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg vil sælge Somersby i Rusland

Datterselskabet Baltika er netop gået i gang med at lancere den danske ciderdrik i Rusland. Carlsberg synes, markedspotentialet er meget lovende.

Carlsberg fortsætter ekspansionen af den danske cider-succes, Somersby, og denne gang bliver det russerne, der skal drikke den søde drik, skriver Business.





Somersby blev hurtigt en succes i Danmark efter lanceringen i 2008.





Siden er cideren blevet lanceret i Sverige, Norge, Belgien og Finland.





Meget lovende

- I Rusland er cidermarkedet i dag hovedsageligt repræsenteret ved dyre importerede produkter. Efter at have analyseret markedstendenserne er vi overbeviste om, at det er en meget lovende kategori for Baltika, siger marketingdirektør i Baltika, Denis Sherstennikov til Business.





I løbet af 2009 lå Somersbys markedsandel i Danmark i en periode på 75 procent. Det er nu faldet til en markedsandel på omkring 50 procent.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.147