Take-away mad sælger godt under VM
Just-Eat oplever i øjeblikket en rekordhøj lyst til take-away. Juni ligger 20 procent over juni sidste år og det tilskrives VM i fodbold.
Efterspørgslen på alle madtyper stiger, og de seneste tal viser, at blandt andet sushi er blevet et hit til fodbold.
- Det er spændende at følge danskernes indkøbsmønstre i forbindelse med store begivenheder. Vi har tidligere set, hvordan store tv-transmitterede begivenheder påvirker salget positivt, men aldrig har så mange bestilt take-away i juni måned, som vi ser under dette fodbold-VM, siger Morten Larsen, direktør i Just-Eat.
240 % stigning i salg af sushi
De mange bestillinger giver et unikt indblik i danskernes mad og indkøbsvaner.
Just-Eats data viser eksempelvis, at trenden går mod en større efterspørgsel af de lidt mere eksklusive former for take-away.
Tidligere spiste man mest pizza, men specielt sushi er blevet meget populært, og i forhold til sidste år bliver der i disse uger bestilt hele 240 % mere sushi på Just-Eat.
Pizza dur også
Det betyder dog ikke, at pizzabakkerne samler støv.
Antallet af pizzaer der er bestilt under VM, er nemlig også steget med ikke mindre end 30 % i forhold til juni sidste år.
- Alt i alt har vi oplevet en massiv interesse for take-away under VM, og så gør det jo heller ikke noget, at det danske hold nu også er kommet i gang ved slutrunden, lyder det fra Morten Larsen.
Just-Eat har flere end 6.000 restauranter tilknyttet, og bare i Danmark er der 1.350 restauranter tilknyttet.