23948sdkhjf

Fødevareemballage kunne været mere opfindsom

Dansk fødevareindustri er ved at få øjnene op for emballagens betydning, men der er stadig for meget ”plejer” over resultatet.
Emballagen er løsningen, når fødevarevareindustrien skal nå forbrugerne.

Den danske fødevareindustri er da også ved at få øjnene op for emballagens betydning, men det er stadig op ad bakke.

Det mener Thomas Kjær, der er kreativ direktør hos Envision Design.

Firmaet har netop modtaget en Creative Circle Award – én af Danmarks største priser for kreativ kommunikation, skriver Børsen.

Mangler krav
- Der er stadig for meget »plejer« over det, når industrien skal forholde sig til emballagen – ofte broderer man bare videre på den eksisterende emballage og forbedrer den lidt. Men signalværdien forbliver stort set den samme på den måde. Fødevareindustriens ambitioner om virkelig at rykke på emballage er ikke ret store i Danmark – og det skyldes, at forbrugerne hidtil ikke har stillet de store krav, siger Thomas Kjær til Børsen.

Han mener dog, at især små nichespillere i fødevarebranchen er ved at opdage, hvor vigtigt det er at bruge den rigtige emballage.

Forpligtende alliancer
Han tror, innovativ og helstøbt indpakning først for alvor vil rykke, når og hvis detailkæderne beslutter sig for at ville satse på nytænkt emballage og indgår forpligtende alliancer med udvalgte fødevareproducenter.

Det har man eksempelvis set i England.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078