23948sdkhjf

Fødevarevirksomheder undgår Facebook

Rigtig mange danskere bruger Facebook, men langt de fleste fødevarevirksomheder afholder sig fra at oprette en profil og tage del i løjerne.
De sidste par uger har vi spurgt om brugerne af Food Supply er ansat i en virksomhed, der har en profil på Facebook.

183 deltog i afstemningen og heraf svarede 85 procent nej.

Dermed har kun 15 procent af virksomhederne en profil på det sociale netværk.

Forbrugernes præmisser
Direktør Claus Bendsen, der rådgiver danske og internationale virksomheder om kommunikation, mener, at sociale medier som Facebook virker skræmmende for virksomhederne.

Her er dialogen nemlig på forbrugernes præmisser.

- Men sociale medier er kommet for at blive. Og det er et øget krav fra brugerne om åbenhed og dialog også. Virksomhederne er derfor nødt til aktivt at tage stilling til, om og hvordan de vil være til stede på de sociale medier, siger Claus Bendsen fra Holm Kommunikation til Epn.dk.

Du kan i øvrigt dele denne artikel på Facebook via ikonet nedenunder artiklen.

Sommermad
Tendensen var i øvrigt den samme på Industry Supplys andre portaler.

Her svarede mellem 87 procent og 90 procent at deres virksomhed ikke er på Facebook.

Deltag i den sidste afstemningen inden sommerferien her ved siden af artiklen.

Food Supply spørger, hvad det bedste sommermad er.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078