23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nestlé fik overraskende godt 1. kvartal

Den store fødevarekoncern slog analytikernes forventninger til salget i 1. kvartal 2010.

Schweiziske Nestlé kom ud af første halvår med en salgsvækst på 6,1 procent mod analytikernes forventning om en vækst på 6,0 procent.

I Europa var væksten på 2,2 procent.

Forbedret distribution

Stigende priser og øget salg af dyrere produkter øgede salget 1,5 procent mens mængdestigning gav en effekt på omsætningen på 4,5 procent.

Forbedret distribution til vækst markeder og øget salg af dyrere premium produkter har medvirket til succesen.

Nestlé har også investeret en del i marketing overfor forbrugerne, hvilket har været med til at styrke markedspositionen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|