23948sdkhjf

Emballage fra Sealed Air øger salg med 30 procent

En genlukkelig plast-film har skabt omfattende ændringer i forbrugeradfærd og øget salget af en hytteost med 30 procent om måneden i Kasakhstan.
En Cryovac-film fra Sealed Air ledsager et hytteostprodukt på en opsigtsvækkende rejse fra at være et ukendt brand til at blive drivkraften bag en af de største producenter af mælkeprodukter i Kasakhstan.

Tidligere blev alle hytteoste pakket i pergamentpapir, hvilket gjorde, at ostene havde en holdbarhed på kun tre dage.

Producenten af mælkeprodukter, Agroprodukt, så et enormt markedspotentiale i at øge ostenes holdbarhedsperiode og skabe produktdifferentiering gennem branded emballage.

Firmaet blev endvidere motiveret af de langsigtede muligheder ved at udnytte det faktum, at mælkeprodukter ofte anvendes som en symbolsk velkomstgave i et land, der er kendetegnet af en stærkt udpræget gæstfrihedskultur.

Fordele ved ny emballage
I juni 2009 gik firmaet i gang med at producere deres Odary-hytteost, som på sikker vis blev pakket ind i Cryovac-film.

I starten blev det nye produkt placeret på hylderne ved siden af hytteostene i traditionel emballage, således at kunderne kunne finde produktet.

Et helt program af prøvesmagninger og præsentationer, der havde til formål at demonstrere den genlukkelige emballages fordele, fik herefter kunderne til at få øjnene op for Odary-hytteosten.

Øget holdbarhed
Den øjeblikkelige øgning af holdbarhedsperioden fra tre dage til tre uger løste problemet med leveringer til alle hjørner af Kasakhstan.

Hytteosten oplevede en salgsstigning på 30 % om måneden, og det viste sig hurtigt, at den strategiske tilgang havde kunnet betale sig.

Agroprodukt udviklede herefter planer om at indtage det russiske marked med samme produkt, og i januar 2010 åbnede firmaet en afdeling i Rusland.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.628