Allerede i 2015 skal 75 procent af Unilevers produkter pakkes i emballage lavet af bæredygtigt papir og pap.
Unilever anser den internationale non-profit mærkningsordning FSC som den mest omfattende skovcertificeringsordning i verden og vil fremover kræve af sine leverandører, at de leverede produkter er emballeret bæredygtigt.
Det betyder, at de papirfibre, som næsten halvdelen af virksomhedens samlede emballage laves af, skal komme fra skove, som ikke bliver konverteret til ikke-skovrelaterede aktiviteter eller plantager.
Lokalbefolkningens rettigheder og skovområder med høje bevaringsværdier skal også respekteres.
160 millioner gange om dagen er der en forbruger et eller andet sted i verden, som vælger et Unilever produkt. Så den bæredygtige målsætning forventes at få stor betydning for emballageproducenter.
I Danmark kører Coop en 100%-strategi på tropisk træ, og i udlandet har bl.a. Tetra Pak, Marks & Spencer og Wal-mart også opstillet 100 %-mål på FSC-træ eller papir.