23948sdkhjf

Ny alliance i norsk fødevareindustri

Landteknikk og BM Food Tech har indgået samarbejde for på sigt at vokse i kødindustrien. Det får ikke umiddelbart konsekvenser for BM Food Tech ApS i Danmark, men giver interessante muligheder på sigt.
Steinar Eriksen har solgt BM Food Tech AS til Landteknikk AS med overtagelse 3. januar 2011.

Den nye alliance vil betyde at BM Food Tech bliver LT-Gruppens primære salgskanal overfor kødbranchen.

Største udstyrsleverandør
Med satsningen vil BM Food Tech udvide sit produkttilbud, og LT-Gruppen vil blive den største udstyrsleverandør på det norske kødmarked og også en betydelig leverandør i Skandinavien.

Aftalen indebærer at Landteknikk AS overtager alle aktierne i BM Food Tech, og at Steinar Eriksen fortsætter som daglig leder i selskabet.

Meget interessante agenturer
- Det får ikke umiddelbart konsekvenser for BM Food Tech ApS i Danmark, men på lidt længere sigt får vi adgang til nogle nye og meget interessante agenturer, udtaler Jacob Dilling-Hansen, adm. direktør i BM Food Tech i Danmark. Det danske datterselskab dækker salg og service i både Danmark og Sverige og dækker en stor del af fødevareindustrien udover kød.

Skandinavien som marked
Baggrunden for at disse to aktører i det norske marked har indgået et samarbejde, bygger på erkendelsen af at mulighederne for vækst og succes er størst ved at slå ressourcerne sammen, frem for at konkurrere på et relativt lille marked.

– BM Food Tech er fokuseret mod det skandinaviske marked, bl.a. med et datterselskab i Danmark. Da samarbejdet blev diskuteret, blev der hurtigt enighed om, at en skandinavisk satsning vil give det bedste grundlag for vækst og udvikling, siger daglig leder i BM Food Tech, Steinar Eriksen.

Procesudstyr og automationsløsninger
Landteknikk AS er leverandør af procesudstyr, automationsløsninger og driftsmateriel til fødevarebranchen. Selskabet har hovedkontor i Oslo og afdelingskontorer på Klepp og i Trondheim.

BM Food Tech leverer produktionsudstyr og automatiserede linjer til kødindustrien og andre fødevarevirksomheder i Skandinavien. Hovedmarkedet er Norge med en omsætning på ca. 100 millioner NOK i 2009.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095