Irma vil være større
Detailkæden vil åbne nye butikker i Århus og København og sigter mod at fordoble overskuddet i løbet af ti år.
Det fastslår adm. direktør i Irma, Alfred Josefsen, over for Dansk Handelsblad.
Øget vækst
Den voksende indtjening skal primært hentes ved øget vækst. Irma har udarbejdet en strategi frem til 2015, som bygger på to centrale elementer.
Det ene er flere billigere varer, der skal få flere kunder til at lægge flere varer i indkøbsvognen.
Det andet element er den nye netbutik, Irmatorvet.dk, som åbner den 10. oktober. Her vil man kunne købe alle Irmas egne varer plus køle- og frostvarer.
Lønsom forretning
- Evnen til at få en god forretning ud af marginalerne i omsætningen er til stede i Irma. Det er Irma god til, så hvis vi også kan vokse, skal vi nok få en lønsom forretning ud af det, siger Alfred Josefsen til Dansk Handelsblad i følge epn.
Han oplyser desuden, at kæden ønsker at åbne flere butikker i Københavnsområdet og i Århusområdet.