23948sdkhjf

Arla klar med ny strategi i Sverige

Laktosefri og økologiske produkter skal hjælpe væksten på vej i det svenske. Og så skal forbrugerne have øget lysten til at købe flere produkter fra Arla.
Efter et omfattende strategiarbejde er Arla Sverige klar med en ny offensiv strategi for perioden 2010-2015.

Ligesom den globale strategi fokuserer den svenske strategi på vækst.

– Den nye sverigestrategi er ambitiøs. Den handler blandt andet om at vi skal satse på laktosefri og økologiske produkter. Vores ambition er, at forbrugerne skal ville købe Arla-produkter for 100 kroner mere end de gjorde sidste år. Vi satser også på vores varemærker indenfor ost, siger Christer Åberg, Sverigechef i Arla.

Madinspiration til hele Sverige
Den nye strategi handler også om at skabe vækst i flere regioner i Sverige. Arla position i Midtsverige er stærk, så det er især i det nedre Norrland at mejerikoncernen vil styrke indsatsen.

Arla vil også bruge det brede produktkatalog til at markedsføre sig som en kilde for inspiration til spændende madlavning.

For at klare vækstmålene har Arla brug for mere mælk. Målet er derfor at øge indvejningen med otte procent frem mod 2015.

Strategien i punktform:
Udvikle og forfine produkter, som forbrugerne vil betale mere for.

Være hele Sverige madinspirator.

Udvikle stærke og strategiske relationer med kunderne.

Udnytte Arlas ressourcer og forbedre omkostningseffektiviteten i hele virksomheden.

Fortsat fokus på effektiviseringer i supply chain og distribution.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187