Rodfrugter sælger som aldrig før
Klassiske rodfrugter som jordskokker er vendt tilbage til de danske middagsborde. Salget er steget med 40 procent det seneste år.
Størst fremgang har der været for jordskokker, hvor salget er steget med 40 procent alene i løbet af det seneste år.
Fokus på danske råvarer
- Forbrugerne har mere fokus på danske råvarer i sæsonen, end vi tidligere har oplevet. Tendensen er, at det nordiske køkken er blevet mere populære, og der er kommet mange nye måder at anvende dem på. Endelig er danskernes stigende interesse for sundhed også stimulerende for interessen, siger kategorichef Henrik Nielsen, Coop.
Det er baggrunden for, at de 1200 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma i denne uge indleder et fremstød for rodfrugterne i alle grøntafdelingerne.
Udvikling vil blive forstærket
- Vi tror, at den udvikling vi har oplevet kun vil blive forstærket i de kommende år. Salget af jordskokker forventer vi vil blive cirka 3-doblet over de kommende år, siger Henrik Nielsen.
En ny pjece om rodfrugter kommer som led i Coops forstærkede indsats for sæsonens bedste frugt og grønt.