23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Altia køber cognacmærket Renault

Pernod Ricard frasælger Renault cognac til den finske spirituskoncern for 75 mio. kroner.

Den finske vin- og spiritusvirksomhed overtager Renault cognac fra Pernod Ricard for ti millioner euro.

Overtagelsen er betinget af godkendelse fra de svenske og norske konkurrencemyndigheder.

- Opkøbet af Renault brandet passer perfekt vil vores strategi om at øge markedsandelen i de nordiske og baltiske lande og øge vores tilstedeværelse i lufthavne og grænsebutikker, siger

Antti Pankakoski, CEO i Altia.

En stor ære

Produktkategorien omfatter Renault Carte Noire Extra, Renault Carte d’argent X.O. og Renault Bleu Nuit V.S.

Renault Carte Noire Extra er den mest populære variant.

- Cognac Renault blev udviklet i 1835 af Jean Antonin Renault, og det er en stor ære at tage ansvar for den historiske arv. Vi mener, der er et stort udviklingspotentiale i mærket, siger Antti Pankakoski, CEO i Altia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094