23948sdkhjf

Forbrugernes hjerter banker for velfærdsgrise

Kød fra hjertegris udgør allerede 25 procent af Tulips samlede salg af fersk grisekød
Forbrugerne er vilde med dyrevelfærdsmærket ferskt kød fra de såkaldte hjertegrise. Knap tre måneder efter lanceringen af kød fra velfærdsgrise mærket med et, to eller tre hjerter udgør salget af velfærdsgris således 25 procent af Tulips totale salg af fersk grisekød.

Det oplyser Tulip i en pressemeddelelse.

- Hjerteordningen har fået en flyvende start, og forbrugerne har taget supergodt imod produkterne ude i køledisken. Det understreger, at danskerne i høj grad er klar til at købe varer med en højere dyrevelfærd, siger Senior Vice President Jakob Skovgaard fra Tulip Food Company.

Produkter fra Friland er mærket med tre hjerter, kød fra grise under Antonius-konceptet er mærket med to hjerter, mens kød mærket med et hjerte kræver løsgående søer i farestalden, ekstra plads og rodemateriale til grisene.

Differentieringen med et, to og tre hjerter ser salgsdirektør Mette Rothmann fra Tulip Food Company som en ny måde at eksponere dyrevelfærd for forbrugerne på.

- Grisekød er meget prisfølsomt. Hjerteordningen tilbyder dyrevelfærd i forskellige prislejer, så enhver pengepung kan være med. Den flotte start tyder på, at der har været et uopdyrket behov hos forbrugerne på området, siger hun.

I den første måned efter lanceringen af det statslige dyrevelfærdsmærke tegnede grisekød mærket med et hjerte sig for syv procent af grisekødsomsætningen i Bilka, Føtex og Netto. I samme periode steg salget af kød med tre hjerter med næsten 40 procent i forhold til året før, nævner Tulip.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094