23948sdkhjf

Fuldkorn hitter hos forbrugerne

De danske forbrugere er blevet glade for fuldkorn. En ny analyse viser, at salget af fuldkornsprodukter er steget med 23 procent i årets første 36 uger.
Salget af fuldkornsprodukter med det genkendelige orange logo oplever en massiv vækst hos danskerne, som i stigende grad vælger knækbrød, hvedebrød, dybfrostbrød, rugbrød, morgenmadsprodukter og mel med fuldkorn.

Nye tal viser, at salget af produkter med det orange fuldkornslogo er steget med hele 23% i perioden uge 1-36 2010 sammenlignet med den samme periode året før. De nævnte kategorier er samlet set gået 2% frem ifølge undersøgelser fra analysefirmaet Nielsen.

- Vi oplever nogle meget positive vækstrater, både for eksisterende fuldkornsprodukter og for nylanceringer. Vi har både fuldkornslogoet på vores rugbrød og vores hvedebrød, og begge dele har danskerne taget til sig, siger Jan Gerber, administrerende direktør hos Kohberg.

Et utraditionelt samarbejde om fuldkorn
Hos Kohberg har Fuldkornspartnerskabet skabt en helt ny mulighed for at arbejde sammen på tværs af virksomheder. Kohberg og Urtekram har etableret et utraditionelt samarbejde om en produktserie med økologisk fuldkorn som omdrejningspunkt.

- På baggrund af de positive tendenser i salget af fuldkornsprodukter, har vi taget indsatsen et skridt videre. Vi har lige introduceret økologisk fuldkorn sammen med Urtekram. Det er et helt nyt samarbejde, hvor gode værdier og bred distribution går hånd i hånd. Dét forventer vi os meget af, siger Jan Gerber

Medansvar for folkesundheden
Det er ikke kun hos producenterne, de gode salgstal vækker glæde. Hos Kræftens Bekæmpelse, der ligeledes er en del af Fuldkornspartnerskabet, vækker de nye tal også glæde.

Kilde: Fuldkornspartnerskabet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.282