Cocio går helt nye veje i sin markedsføring

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

Det sker for at nå de kritiske, yngre forbrugere

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio pt. rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio pt. overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Co-Ro tog et gevaldigt saft-dyk

Men Sun Lolly-producenten sprøjter nye produkter ud i stor stil

Ny maskine sætter fart i fristelserne hos Easyfood

Mejerierne hædrede den gode fødevaredebat

Ny bestyrelse i mad-tænketank

FoodTech sætter viden på menuen

Messen i Herning omdanner i år den ene messehal til Tech City

Danish Crown tjener flere penge trods pres på priserne

Nyhedsbrev

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

- Vores dadelplaner kan blive en kæmpesucces

The Whole Companys Henrik Winther-Olsen klar til produktion i Dubai - kommer måske til at konkurrere med sig selv

Lettelse hos Kohberg: Vi er er på rette spor

Efter et særdeles nedslående 2016 gik det kraftigt frem for brødgiganten i 2017

Både op og ned for Geia Food

Omsætningen steg til over 1,2 milliarder kroner, men intens konkurrence fik overskuddet til at dale

Erhvervsmanden Nils Foss er død - 90 år

Coop lukker 16 brugser

Farvel til en række butikker, der gennem en årrække har givet underskud

The Whole Company klar med helt ny serie af frugtsnacks

Koncernen vil indtage udlandet på flere fronter

Dansk Supermarked skifter navn

Ny, nordjysk gin har været oppe i skyerne

25 pubs giver brødre milliongevinst

Nu kan Arbejdstilsynet tale med ansatte alene

Madglade milliardærer redder eksklusiv restaurant

BioMar udvider for 90 millioner i Brande

Lakridskonge producerer igen selv

Johan Bülow har sat skub i udviklingen af nye lakridser

Gråsten Fjerkræ gør klar til at udvide

Pladsmangel i Kværs har flyttet arbejdspladser sydpå

Ligner de en puck? Mørbrad hitter til ishockey-VM

NTF-Aalborg har skiftet direktør

Lukket burgerkæde kostede millioner

FødevareDanmark: Stram den lov

Økologisk gourmet-slagteri rykker ind hos Irma

Romkuglemester er vokset yderligere

Pengene strømmer ind hos Gasoline Grill

International hæder til Skjern-gin

Gulerødder har bidt sig fast om øko-favorit

Møllerup Gods klar med danske hampefrø

Ellemann-Jensen ny fødevareminister

Dansk familie blev mangemillionærer på Hot n'Sweet

Ny madfestival nærmer sig

Orkla Foods klar med ny salgsdirektør i Danmark

Unibrew solgte og tjente mere

Se alle Medlemmernes egne nyheder

De helt rigtige løsninger til hårde miljøer

Der er gang i produktionen af vores nye løfteåg til truck hos vores maskinfabrik i Aalborg.

Dansk fællesstand på AgroProdMash 8. – 12. oktober 2018 - skyd genvej til det russiske marked

Pilz fortsætter væksten i omsætning og medarbejderantal samt udvider produkt-porteføljen

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Nye medarbejdere

Dansk hærdningsteknologi til rustfrit stål løser udfordringer hos MAN Diesel & Turbo

Tæt samarbejde mellem Arla, Siemens og DHJ resulterer i innovativt afgangsprojekt

Tre 10-års jubilarer hos Holtec Automatic A/S

Simatic CPU'er fra Siemens får facelift

Gratis rådgivning til robot industrien

Stor fynsk plastproducent investerer i ny pakkelinje fra robotklyngen i Odense

SMC lancerer ekstremt fleksibel sugekop af blå silikonegummi

Wexøe indgår ny samarbejdsaftale med Jacob Hinsch og eWon

Hvilken sensor til niveau måling er bedst?

Kunne du også tænke dig en traverskran som vi for nylig har leveret til denne kunde?

KE Fibertec satser på Norge

Broelementerne til Kronprinsesse Marys bro kræver løftegrej i den helt tunge ende

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye produktionslinje

NYHED – Good For Food rengøringsudstyr

Smart løsning - Et produkt løser flere udfordringer.

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Fibox A/S præsenterer profil video

Optimering af Sandpiper Membranpumper

Sommerskole ”Entrepreneurship in Food and BioEngineering”

Send til en kollega

0.191