Cocio går helt nye veje i sin markedsføring

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

Det sker for at nå de kritiske, yngre forbrugere

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio pt. rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio pt. overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Arla køber konkurstruet andelsmejeri

EU: Fremskridt i brexit-forhandlinger - men langt igen

Nu vil Arla sælge økologisk mælk i Mellemøsten

- Vi har besluttet at prøve markedet af

Danske øko-fisk testes i Japan

Kartofler kan blive en guldgrube

Muslingerne skal åbne sig for danskerne

Fremtidens fødevaremedarbejdere skal være smagsdommere

Fædre klar med ny babymadsfabrik

Ugens grin: God markedsføring

Tysk valg vækker glæde i erhvervslivet

Usædvanlig læskedrik klar i Nexø

Glyngøre Shellfish frygter for livet

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Vilsund satser på kvalitet og bæredygtighed

Ny teknologi skal sikre, at Vilsund Blue fortsat kan være med i toppen af markedet for muslinger på verdensplan

Bagerprodukter går som varmt brød

Arla-bøvl rammer nu kølediskene

Økologiske muslinger på line

Eksperter lærer fra sig om emballage

Carlsberg-direktør ny formand hos DI Fødevarer

Søren Brinck erstatter Rynkebys Jørgen Dirksen

- Der er plads til masser af nye produkter

Fødevarefolk blev klogere på fremtidens marked, hvor spild- og specialprodukter bliver stort

Flensted bygger til for 25 millioner

Udvidelse skal give plads til helt nye produkter

- Vi ser et kæmpepotentiale i fødevarebranchen

Hospitalsscanning kan nu rykke ud i fødevarebranchen

Mejerieksporten buldrer derudad

Ny rekord i årets første seks måneder

Nordjyske kokke sejrede i København

Fødevareklyngen klar med ny forskningsstrategi

Bornholmsk mad overtager et fly

Konservesfabrik klar til at score kassen

To firmaer laver ny fælles-chokolade

Coop klar med måltidskasser

Ordre ud af det blå

Eksport fylder for lidt blandt iværksættere

Rotte lukker Aalborg Street Food

Møl-bøvl driller brødproducent

Billund Aquakultur slår igennem i USA

Hemmelige tal: Coop taber millioner på dagligvarekæder

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Video præsentation af Fibox nye vægskab serie ARCA

Brug for hjælp eller reservedele til PIOVAN suger, tørrer og alt det andet

Måling og overvågning af elektrisk energi

Få en konkurrencefordel med digital manufacturing

Acton på HI17 - Du vil takke dig selv fordi du kom forbi stand M9720!!

Vind en VIP-tur til Porsche fabrikken i Stuttgart!

Eltech udstiller på HI 2017

Trådløs sikkerhed fra Dold

Olietågeudsugning der er til at stole på

Anbefaling gav levering til Gotlands førende grøntsagsproducenter

Frekvensomformer fra Control Techniques styrer møbelrobot

Potentiale for bedre eksportperformance

WFP med ny DIBt godkendelse

Dansk Halbyggeri indstillet til EY Entrepreneur Of The Year 2017

Kom og oplev Keynote Speaker Anders Vedel, CTO, Vestas Wind System på hi-messen

Stærkt konferenceprogram er nu på plads

RS Components udvider porteføljen med IP50- og IP65-klassificerede AC-frekvensomformere og tilbehør

Sidste chance for tilmelding

Mød e.DO

Eltech udstiller på HI 2017

HUSK: At du hos Fyns Kran Udstyr kan få faldsikringsudstyr fra Tractel - de...

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Contrinex UV - Aftastning

Har du fået læst vores nye firmapræsentation?

Spændelement for glatte aksler og rør

Send til en kollega

0.196