Cocio går helt nye veje i sin markedsføring

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

Det sker for at nå de kritiske, yngre forbrugere

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio pt. rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio pt. overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Nu vil Mikkeller også lave chokolade

Og desuden tøj, for at det ikke skal være løgn

Grød-kæde vil fordoble antallet af butikker

Men drømmen om udlandet er indtil videre skrinlagt

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Chipsfabrikkens ældre dame kører endnu

Anlægget står ikke foran pension. Tværtimod skal det efter 13 år snart udvides.

Han tester det, der rører ved fødevarer

Gennembrud for antibiotikafrit kød

Nyhedsbrev

1

Så er fuldkorn igen i fokus

Arla brager frem i Asien

Norsk pizzakomet vil åbne i Danmark - igen

Chokoladekæde mister troen på center

Varme bade til rodfrugter skal mindske madspild

Hakkekød trækkes tilbage

EU vil begrænse plastik i miljøet og genbruge al emballage

Blandede maderfaringer med kulturåret i Aarhus

Skuffende fødevaremarked forsøger igen: Der sker forbedringer i foråret

1

Det er snart helt slut for kæde af madbutikker

Juicekæden i offensiven: Så mange skal åbne i 2018

Ny forskning skal fremme sunde bakterier i maden

Netto donerede over 250.000 måltider til socialt udsatte

Haarslev Industries vil runde 2,2 milliarder

Den fynske virksomhed sætter gang i en omfattende transformation.

Åbyhøj-firma på sukkerfrit eksporteventyr

Modermælkserstatning i 83 lande kan være salmonellaramt

Kendte restauranter rykker ind i ny terminal 2

Ugens grin: Kommunikation på russisk

Tivoli åbner med restaurantfestival

Overskuddet faldt i Chr. Hansen trods omsætningsvækst

Erhvervsliv raser over nøl i Skatteministeriet

Risiko for forurening fra mus i bagerbrød

Jysk cateringfirma har voldsomt vokseværk

Lufthavnsrestaurant nægter at lukke trods byggerod

Bite Copenhagen får ny direktør

51 restauranter med i DinnerDays

Nyt juicekoncept klar i Fredericia

1

Rekordmange direktører får karantæne

Slikhandler anker dom om millionbøde

Vodkaflaske til otte millioner kroner stjålet i København

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Få besøg af vores mobile showroom.

Ny projektassistent ved IPW Systems

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Ejner Hessel vælger ClassicMat™ til fremtidens bilhus

Det handler om fødevaresikkerhed

Tre nye medarbejdere hos Shark & Co.

Michael har afprøvet EL:CONs rotationsordning for lærlinge – nu er han udlært elektriker

Endress+Hauser præsenterer verdens første selvkalibrerende temperaturføler

Café Sommerskos historiske lokale skifter hænder

Plejer du dit virtuelle CV nok?

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af Calcium-sulfat dampe hos Boehringer Ingelheim

Vi er stolte over at have leveret denne Erikkila Pro-Coulmn søjlesvingkran til Lesjöfors A/S

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Leverandør til eliten

Følg Xcelgo på LinkedIn

Simas Filters A/S styrker salgsorganisationen

Scandrums A/S er valgt som emballage-partner

Det ny Cateringinventar.dk er online - Se vores nye hjemmeside

Ronnie er udlært elektriker hos EL:CON - og vil gerne lære endnu mere...

Vil elpriserne stige eller falde i 2018?

På næste tirsdag: Kom til gratis foredrag med Toke Kruse

Manicus Teknik olie/vand køler TAK/T

Fødevarelovgivning 2018

KUKA's investering i Device Insight giver spidskompetencer inden for IIoT-p...

NORD DRIVESYTEMS udstiller på ANUGA Foodtec 2018

Send til en kollega

0.253