Cocio går helt nye veje i sin markedsføring

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

Det sker for at nå de kritiske, yngre forbrugere

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio pt. rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio pt. overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Mælkepulver efter alle robotkunstens regler

Hundested-virksomhed har satset benhårdt på automation

Studerende har lavet en kødportal

Industribageruddannelse flot fra start

Orkla sælger K-Salat til Stryhns

Luft driller Højer Pølser

DLG flytter hovedkontoret fra København til Fredericia

Nyhedsbrev

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Håndværksbager med stordriftsfordele

Foodpeople: Man kan godt kalde sig en håndværksbager, selv om man omsætter for over 100 millioner kroner om året

Ny filetfabrik vil give Danmark friskere fisk

Royal Norden Seafood satser mest på rødspætter

Blodbad på vej: Mille bygger ny fabrik

Regner med at fordoble omsætningen i 2018

Bodylabs proteinsucces er sat til salg

Medie: Arla er oplagt som køber af producenten af kosttilskud og berigede fødevarer

Pakkerobotter står højt på ønskelisten

Bornholmsk chips-eventyr tager fart

Ny kæmpetørrer tager over i Thyborøn

McDonald's klar med kødfri burger

- Det her er simpelthen fødevarernes bungy jump

At spise melorme er både skræmmende og megafedt, mener nye producenter i Aalborg

Aalborgensiske insektfolk er tæt på det store gennembrud

Crickster klar med ovnkapacitet til 1.400 larveglas om dagen

Andesalg satte rekord

BC Catering fordobler lager

Aftale er på plads: Mille Food bliver forgyldt

Her laver de ost til tre millioner pizzaer hver eneste dag

Det samme personale kunne pludselig producere tre gange så meget

Kiks-producent har hemmelige planer

ISS sætter sig tungt på soldatermad

Ny restaurant eksperimenterer med matchende cocktails

Årets restaurantchef: Intet uden mit team

Ny cateringdirektør på plads hos Løgismose Meyers

S: Danmark skal kæmpe for nedre EU-grænse for selskabsskat

Bornholm afslører: Ny madfestival til sommer

Roskilde får stort fødevarecenter

Aalborgensisk kulturgrund får madmarked

HKScan skuffer i tredje kvartal

Billund-firma flytter og udvider

Chefprofil skifter: Fra Lars Løkke til Danish Crown

Ærgerlig bager: Derfor kom der metal i vores kiks

Få virksomheder hopper på bonusordninger for flygtninge

Pas på: Risiko for metalstykker i kiks

Se alle Medlemmernes egne nyheder

E-bog: Vejledning til limning af kompositmaterialer

AVN Hydraulik på Ajour 2017

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Kranservice: se hvorfor Muehlhan vælger Fyns Kran Udstyr

Denico Food Ingredients på Fi Europe 2017 fra den 28-30 November

Temadag omkring ”Grønne” krom(VI) frie overflader på aluminium

Kapselpåsætter fra Trepak International AB

Væskefiltrering – med effektivitet og dokumentation i fokus

Lær at genbruge dine konstruktioner - deltag på Inventor iLogic – Produktkonfiguration d. 14/12

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Lefon rørsave – en fremragende løsning til rustfrie mejerirør

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Thanksgiving torsdag den 23. november 2017

QMS-Consults kursuskatalog for 2018

Advances in hygienic design guidelines and Industrial best practice

Emotron Softstarter

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye produktionslinje

Følg os på Facebook og vind en kurv

November nyhedsmail fra KE Fibertec

Den eneste sande grønne kilowatt-time er den, der aldrig bliver brugt

Lejer til Levnedsmiddelsindustrien

YASKAWA ie4++ supersparemotor og en inverter

SEW-sats på eftermarkedet

Technor deltager på Maskinmestrenes Erhvervskonference - Ajour 2017

DENIOS - Behandling af farlige medier

Send til en kollega

0.185