Cocio går helt nye veje i sin markedsføring

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

Det sker for at nå de kritiske, yngre forbrugere

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio pt. rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio pt. overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Food Supply DK

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Kaffefirma reddet på stregen

Direktør går fra øllet til rejerne

Fire venner har startet bryghus i Farum

Tørke: Bornholmerne må undvære lokale grøntsager

Nyborg Fængsel har succes med sin flødeis

Danmarks første ismejeri bag tremmer er en succes. På tre måneder har de solgt over 2.000 liter is, og der er venteliste på arbejdsholdet.

Ny aftale åbner for mere dansk kød og medicin til Japan

Salg af danske varer til Japan ventes at stige med op til 70 procent, når frihandelsaftale er underskrevet.

Nyhedsbrev

Orkla køber egne aktier tilbage

Unge bliver grydeklar hos erhvervsskoles cateringfirma

Bøde og politianmeldelse til bageri

Hygiejnen halter igen hos Graasten Salater

Royal Unibrew køber op i Frankrig

Too Good To Go runder fem millioner reddede måltider

DTU har fundet leder til nyt Foodlab

Nyt destilleri snart klar med snaps

Køb af baconkæmpe er på plads

Stiftere siger farvel til Rawbite

Kun en enkelt af de tre idémænd bliver hos nøddebar-producenten

Sall Whisky Distillery har huset klar

1

Michelin-kok laver ny restaurant i sin egen stue

Mille Food har købt en ny fabrik

2

Kæmpestor stigning i dansk quinoa-dyrkning

Dan Cake med stor million-forbedring

Kult-burgerbar genåbner: Burgerne bliver som før i tiden

’’Wayne’s World’’ åbner i samme lokaler som for 11 år siden

Tre medarbejdere køber sig ind i Flammen

"Verdens bedste bøffer" kommer fra Slagelse

Listeria: Også Lidl kalder søde majs retur

Hedebølge-tomater får nyt liv i ny madspilds-ketchup

Frikadellepølsegas værre end først antaget

Street food klar i Fredericia

Økologiske øl bliver mere og mere populære

Lidl lancerer nye planteprodukter

En million kroner til fyrede fra Scanflavour

Mild fugleinfluenza fundet i andebesætning

Halv million skal hjælpe Arla-fyrede

Kvindelig kok sejrede i Gudhjem

Hjemmelavet ret til herrefrokost gav pølseforgiftning

Erhvervsminister bliver ny direktør for Dansk Erhverv

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Statistical Process Control (SPC)

Production Part Approval Process (PPAP)

Filterteknik A/S har fået en digital opfriskning

3 grunde til at overveje at låne penge i din virksomhed

Reparation af svejserobot

Measurement System Analysis (MSA)

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Bare rolig - Vi er her hele sommeren!

22.000 stykker aflagt Berendsen-tøj har fået nyt liv i Gambia

Selvom sommeren i den grad er over os, er der stadig gang i butikken hos os

4 tips til dig der skal have firmabil for første gang

Josefine er udlært elektriker hos EL:CON i Roskilde

Failure Mode and Effects Analysis (FMEA)

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Kontorhoteller er blevet in hos danske virksomheder

Jobsamtalen starter før du aner det

Efteruddannelse i Hygiejnisk design på DTU

Lasse er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

IATF 16949:2016 Inspirationsseminar

Nyt high flow filterhus i glasfiber

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

HN Group A/S udstiller på FachPack messen i Nürnberg

Christian er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

Tysk økonomi fortsætter sin fremgang, men Brexit kan presse udviklingen

Intern Auditor Kvalitet

Send til en kollega

0.185