23948sdkhjf

Økologiske æg i fremgang

Hedegaard Foods har i uge 23-34 solgt 2,4 mio. flere økologiske æg end i samme periode sidste år. Det øgede salg er drevet af den generelle fremgang i salget af økologiske fødevarer.
Ægproducenten oplever stor fremgang i det økologiske salg.

- Der er i de sidste 12 uger solgt 33 % flere økologiske skalæg end i samme periode i 2008, skriver Hedegaard Foods i Egg News fra september.

Det øgede salg i uge 23-34 svarer til et øget salg på 200.000 styk økologiske skalæg om ugen.

Over 1 mio. æg om ugen
- Vores salg af økologiske æg er nu over 1 mio. æg om ugen og markedsandelen i Danmark er over 40 %, skriver Hedegaard Foods i Egg News fra september.

Det øgede salg er drevet af den generelle fremgang i salget af økologiske fødevarer, men også et større kampagnetryk og lavere udsalgspriser gør sig gældende.

Prisen skal op
I en tid hvor det økologiske foder stiger kraftigt, vil tendensen med lavere udsalgspriser og øgede produktionsomkostninger føre til en begrænsning i produktionen, forudser ægproducenten.

Derfor skal priserne på økologiske æg op for at sikre grundlaget for den fortsatte fremgang i salget af økologiske skalæg.

Hedegaard Foods har netop indkøbt et “mini” pasteuriseringsanlæg og med dette i hus, har koncernen nu mulighed for at producere mindre mængder, der muliggør et salg af økologiske pasteuriserede ægprodukter.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078