23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Økologiske æg i fremgang

Hedegaard Foods har i uge 23-34 solgt 2,4 mio. flere økologiske æg end i samme periode sidste år. Det øgede salg er drevet af den generelle fremgang i salget af økologiske fødevarer.

Ægproducenten oplever stor fremgang i det økologiske salg.

- Der er i de sidste 12 uger solgt 33 % flere økologiske skalæg end i samme periode i 2008, skriver Hedegaard Foods i Egg News fra september.

Det øgede salg i uge 23-34 svarer til et øget salg på 200.000 styk økologiske skalæg om ugen.

Over 1 mio. æg om ugen

- Vores salg af økologiske æg er nu over 1 mio. æg om ugen og markedsandelen i Danmark er over 40 %, skriver Hedegaard Foods i Egg News fra september.

Det øgede salg er drevet af den generelle fremgang i salget af økologiske fødevarer, men også et større kampagnetryk og lavere udsalgspriser gør sig gældende.

Prisen skal op

I en tid hvor det økologiske foder stiger kraftigt, vil tendensen med lavere udsalgspriser og øgede produktionsomkostninger føre til en begrænsning i produktionen, forudser ægproducenten.

Derfor skal priserne på økologiske æg op for at sikre grundlaget for den fortsatte fremgang i salget af økologiske skalæg.

Hedegaard Foods har netop indkøbt et “mini” pasteuriseringsanlæg og med dette i hus, har koncernen nu mulighed for at producere mindre mængder, der muliggør et salg af økologiske pasteuriserede ægprodukter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143