23948sdkhjf

48 timer i flødebolleland

44 studerende invaderer Vejle-virksomheden Ricos Flødeboller og Marmelade i 48 timer. De skal arbejde intensivt med optimering og videreudvikling af virksomheden.
44 studerende fra Erhvervsakademiet Lillebælt får mulighed for at prøve kræfter med virksomhedsdrift i 48 timer, når de torsdag den 18. november besøger Ricos Flødeboller og Marmelade.

I løbet af de to døgn som seancen varer, skal de studerende arbejde intensivt med optimering og videreudvikling af virksomhedens arbejdsområder og produkter.

Konkrete forslag og tiltag
De studerende, der kommer fra 13 forskellige studieretninger, får mulighed for at prøve kræfter med praktiske problemstillinger og udfordringer, mens virksomheden får endevendt sine forretningsområder og arbejdsgange.

Det skal i sidste ende munde ud i en række konkrete forslag og tiltag, som virksomheden kan bruge fremadrettet.

Meget store forventninger
- Vi har meget store forventninger til de 48 timer på Ricos, hvor studerende skal afprøve deres kompetencer fra studiet. Udover de 44 studerende på virksomheden arbejder flere klasser på skolerne med at optimere Ricos. Vi forventer at kunne gøre en god virksomhed endnu bedre på to døgn, siger projektleder Alice Petersen fra Erhvervsakademiet Lillebælt.

Hos Ricos er forventningerne til 48-timer-projektet ligeledes store, og de to indehavere, Jacob og Nicolai Jensen, ser frem til at få en masse spændende input og ideer fra de studerende.

- Som erhvervsdrivende er det altid spændende at blive udfordret på det ”man plejer” - og når vores virksomhed bliver set på med ”helt friske øjne” af 44 dygtige studerende, der har den nyeste viden indenfor hvert deres område, så kan der kun komme noget godt ud af det. Vi forventer helt sikkert efterfølgende at skulle revidere både eksisterende arbejdsgange og implementere helt nye projekter. Måske ser vi ideer til helt nye produkter, lyder det samstemmende fra Jacob og Nicolai.

Inspiration for andre virksomheder
Vejle Erhvervsudvikling støtter op om projektet, der er ét af mange forskellige tiltag i forbindelse med Innovationsfestivalen i uge 46. Hele processen bliver videodokumenteret af studerende fra Multi Medie Designer uddannelsen, og optagelserne vil efterfølgende blive brugt til erfaringsudveksling og som inspiration for andre virksomheder og uddannelsesinstitutioner.

Konceptet ”48 timer” har allerede høstet anerkendelse mange steder herunder også i Undervisningsministeriet – som et meget innovativt og givende projekt for såvel virksomhed som studerende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08