23948sdkhjf

Succes kender ingen grænser for Carlsberg

Samarbejde mellem koncernens datterselskaber skaber slagssucceser
Overførsler af produkter mellem Carlsberg forskellige nationale selskaber har skabt været med til at gøre Carlsberg til én koncern, det skriver JP.

Et godt eksempel på overførsel af en salgssucces er cideren Sommersby. Udviklet på hovedkontoret i Valby og overført til en række andre lande har den oplevet stor succes i Norge, hvor den er vokset til den bedst sælgende cider.

»Det er en af fordelene ved at være en koncern. Det øger antallet af muligheder for at få ideer og flytte dem andre steder hen. Og det skulle vi gerne i fremtiden blive endnu bedre til. De ideer, som vi mener er de bedste, bliver så bearbejdet og gjort klar til at blive rullet ud i flere lande,« siger koncernchef, Jørn Tolstrup Rohde.

Målrettet indsats
Jørn Tolstrup Rohde , som er koncernchef med ansvar for Carlsberg i Nordeuropa, har arbejdet mod dette mål siden han overtog stillingen efter Niels Smedegaard Nielsen.

- Jeg mener i høj grad, at den mission er lykkedes. Vi er blevet langt bedre til at præsentere gode ideer for hinanden. Der er efterhånden en lang række af eksempler på, at vi har introduceret produkter i flere lande som er opfundet og blevet til en succes i et helt andet land, siger koncerndirektør for Carlsberg i Nordeuropa, Jørn Tolstrup Rohde.
Flere produkter går over grænser
Andre eksempler på produkteksporter er Carlsbergs enliters dåse, som har ophav i Carlsberg afdeling i Finland.

Nyest er drikken Eve, der blandt andet lanceres i Danmark, Storbritannien og Rusland. Eve er blevet udviklet på Feldschlösschen bryggeriet i Schweiz.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062