Imagekampagne skal skabe forståelse for de udfordringer landbruget står overfor
Kampagnen skal følges op med konkrete handlinger
- Midt i al modgangen står vi nu med en unik mulighed for at for at vende denne udvikling. Vi kan skabe et nyt syn på landbruget som et erhverv, der i fremtiden kan bidrage mere og mere til, at Danmark bliver et rigere og bedre land at leve i, sagde formand for Landbrug & Fødevarer, Michael Brockenhuus-Schack
Samtidig slå organisationen fast, at det i sig selv ikke er nok at forsøge at brande landbruget med reklamer og oplysning. En holdningsændring i resten af samfundet kræver konkrete handling fra landbrugets side indenfor de områder, der optager befolkningen og politikerne.
- Vi ønsker at få taget fat om de udfordringer, vi har i landbruget. Erhvervet skal selv vise handlekraft i forhold til emner som dyrevelfærd og miljø, og vi skal selv rette op på problemerne. Så vil det lykkes at ændre befolkningens syn på vores erhverv, sagde formand for Landbrug & Fødevarer, Michael Brockenhuus-Schack ved organisationens landsmøde.