23948sdkhjf

Imagekampagne skal skabe forståelse for de udfordringer landbruget står overfor

Kampagnen skal følges op med konkrete handlinger
Bedre rammevilkår for den danske fødevareproduktion er en af de store udfordringer, som sektoren står overfor mener Landbrug og Fødevarer. Derfor iværksætter organisationen en image-kampagne i 2011. Kampagnen ændre det syn befolkningen, politikere har på landbruget, så det i fremtiden ses som en positiv bidragsyder til samfundet.

- Midt i al modgangen står vi nu med en unik mulighed for at for at vende denne udvikling. Vi kan skabe et nyt syn på landbruget som et erhverv, der i fremtiden kan bidrage mere og mere til, at Danmark bliver et rigere og bedre land at leve i, sagde formand for Landbrug & Fødevarer, Michael Brockenhuus-Schack

Samtidig slå organisationen fast, at det i sig selv ikke er nok at forsøge at brande landbruget med reklamer og oplysning. En holdningsændring i resten af samfundet kræver konkrete handling fra landbrugets side indenfor de områder, der optager befolkningen og politikerne.

- Vi ønsker at få taget fat om de udfordringer, vi har i landbruget. Erhvervet skal selv vise handlekraft i forhold til emner som dyrevelfærd og miljø, og vi skal selv rette op på problemerne. Så vil det lykkes at ændre befolkningens syn på vores erhverv, sagde formand for Landbrug & Fødevarer, Michael Brockenhuus-Schack ved organisationens landsmøde.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11