23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Cult på mærkerne

Cult A/S er på forkant med mærkningsreglerne for energidrikke. For over et år siden ændrede Århus-virksomheden ordlyden på alle sine emballager.

Energidrikproducenten har et opråb i forbindelse med den fremtrædende debat vedr.

mærkning af energidrikke.

Efter lempningen af lovgivningen i oktober 2009, hvor det blev tilladt at tilsætte 320 mg. koffein pr. liter i energidrikke, ændrede Cult på eget initiativ alle emballager og påførte teksten:

”Er ikke egnet til børn, gravide, ammende eller personer, som er overfølsomme overfor koffein”.

Derfor er det meget misvisende, at Cult-produkter i flere medier afbilledes i relation til debatten, lyder røsterne nu fra energidrikproducenten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156