23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny købmandskæde har fundet fodfæste

Eurospar-kæden placerer sig mellem discountbutikker og traditionelle supermarkeder, og det koncept har forbrugerne taget godt imod.

Det er Spar Danmark, ejet af købmændene og Dagrofa, som i år har lanceret den nye købmandskæde Eurospar. Og den lovende start for de nye butikker, får Spar-direktør Michael Østergaard til at tro på øget omsætning, selvom man samtidig må lukke andre butikker. Det skriver Børsen i dag.

- Vi forventer fortsat at øge omsætningen, selv om vi lukker en del butikker. Til gengæld åbner vi også mange nye og større butikker, hvilket kan dæmme op for omsætningstabet i de mindre butikker, som forsvinder, siger Michael Østergård til avisen.

Flagskib løfter omsætning

Sidste år øgede Spar-købmændene tilsammen omsætningen med næsten 20 pct. til 8,3 mia. kr. Michael Østergård vurderer nu, at salget vil nå 10 mia. kr. i 2012, en vækst der skal hjælpes på vej af kædens nye flagskib, Eurospar.

Vokseværk frem mod 2015

Spar-direktøren fortæller avisen, at de butikker, som i årets løb er konverteret fra Super Spar til Eurospar, har løftet deres omsætning med 10-15 pct., og indtjeningen er fulgt med op.

Der er i øjeblikket 18 Eurospar-butikker på landsplan, og inden udgangen af 2015 skal dette tal vokse til 100. Michael Østergård vurderer, at der er marked for op mod 200 Eurospar-butikker i Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157