23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Færre burgere over disken hos Burger King

Nordic Service Partners, franchisetager bag Burger King i Danmark og Sverige, oplevede fald i indtjeningen i 2010 med 1,9 procent.

2010 var et dårligt år for Nordic Service Partners. Indtjeningen faldt fra 697 mio. euro i 2009 til 629,8 mio. euro i 2010. Reguleret for valutakursændringer, virksomhedssalg o.a. væsentlige faktorer var det lige et fald i indtjeningen på 1,9 procent.

Kulde og sne holdt kunderne væk

Særligt den frostkolde december ramte salget hårdt. Indtjeningen var i december 2010 på 51,9 mio. svenske kroner, et fald på 13,3 procent i forhold til december 2009, hvor indtjeningen var 59,9 mio. svenske kroner. Reguleret for valutakursændringer o.a. faktorer svarede det til et faldet på 8,5 procent.

- Salget lå til et stort plus indtil midten af november i Sverige og Danmark, hvor vinteren kom med ekstrem kulde og voldsomme store snemængder. For den svenske virksomhed indebar det en noget mindre fortjeneste, mens vejret i Danmark betød, at vi i december reelt tabte kraftigt sammenlignet med tidligere år. Som vi lukkede 2010, er jeg stadig forholdsvis tilfreds med vores indtjening de ekstreme vejrforhold taget i betragtning, siger direktør i Nordic Service Partners, Morgan Jallinder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078