23948sdkhjf

TH Consult optimerer for Stolle

Tysklands førende barbecue-ready kyllingeproducent har fået installeret nye Ishida-vægte, og det har optimeret produktionshastigheden med 43 pct.
Stolle GmbH & Co. KG er Tysklands førende producent af grillklare kyllingeprodukter, marinerede snitsler og brystfileter. Disse produkter er grundet marinade meget klæbrige og derfor vanskelig at veje og pakke. Hidtil har Stolles vejesystem kunnet klare 20 vejninger pr. minut, men øget efterspørgsel gjorde det nødvendigt at få lavet et produktionseftersyneftersyn.

Løsningen blev en Ishida-vægt
TH Consult kunne præsentere kyllingeproducenten for en Ishida Skrue Vægt, designet til at håndtere vanskeligt transportable produkter. Som en del af Ishida R-Serien, er denne 14 hoveders model forsynet med skrue føder udført i rustfri stål, i stedet for de konventionelle vibrator render.

Produktet ledes fra center føder i toppen af vægten til de 14 skruer. Disse roterer og transporterer skånsomt produktet ud til beholderne på en kontrolleret måde. Den afrundede udformning af skruerne og fleksible struktur af spiral, sikrer at produktet ikke mases eller beskadiges.

En vigtig del af succesen er vægtens robuste, non-stick plast beholdere, som er udstyret med selv rensende åbnings mekanismer, der forhindrer produkt opbygning.

Hastigheden øget med 43 pct.
Stolles marinerede kyllingelinje har efter installeringen af Ishidas vægte øget pakkehastigheden til 35 afvejninger per minut. Også nøjagtigheden er forbedret betydeligt, med en halvering af giveaway til mellem 0,5 og 1,5 %.

Hertil kommer at Ishida skruevægten, med dens let demonterbare produktzone og dens vandtætte konstruktion, muliggør skylning med vandslange og dermed at holde en høj hygiejne med et minimum af downtime. Et komplet produkt skift og rengøring, som kun kræves når der skiftes marinade, tager under 30 minutter.

- Fordi vi arbejder med marinerede produkter, er vægtens layout en særlig fordel, forklarer Norbert Stolles tekniske direktør.

Resultatet af installationen er, ifølge Stolles marketingschef Albert Focke, at firmaet nu er ”væsentligt mere effektivt”.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094