23948sdkhjf

Aarhus-drenge sælger blå vin

Det er sjovt og smager godt, mener de
I Aarhus har tre 18-19-årige drenge stiftet en virksomhed, der sælger blå vin.

Virksomheden med navnet Bluelife så dagens lys i december sidste år, skriver Århus Stiftstidende, som har haft besøg af Simon Harboe Ditlevsen, Christian Haubro og Mikkel Jensen, der serverede blå vin for redaktionen. De etablerede Bluelife efter at have gået og spekuleret på, hvordan de kunne genopfinde den dybe tallerken inden for iværksætteri.

- Altså, vi ved ikke, om det her er den dybe tallerken, men det er sjovt, og så smager det godt, siger Simon Harboe Ditlevsen til avisen.

Han tilføjer, at folk er skeptiske i starten, men at Bluelife havde et rigtig godt salg op til nytårsaften, hvor der blev solgt for cirka 20.000 på to uger.

Vinen importerer den nye virksomhed fra Spanien. Den er lavet af Chardonnay-druer, og den blå farve er fremstillet på naturlig vis via et pigment i druernes skal, skriver Århus Stiftstidende, som også nævner, at fænomenet med blå vin ikke er nyt i Danmark.

Bluelife har tre varianter, som sælges for cirka 90-120 kroner pr. flaske.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078