23948sdkhjf

Nye energibarer storhittede på messe - på nær én

Mols Organic-direktør vælter sig i nye kunder

En serie helt nye energibarer med navnet Mols Organic Rawbars ligner allerede nu en gedigen succes, konstaterer direktøren for Mols Organic, Aksel Rømer.

Det gør han, efter at han netop er vendt hjem fra den kæmpestore økomesse BioFach i Tyskland, hvor han lancerede de nye barer i test-folie for potentielle købere i lange baner.

- Vi havde alle fem varianter med, og folk var vilde med dem - lige bortset fra dén med kakao og pebermynte, som faldt lidt igennem. Især varianten med hamp og goji-bær var et kæmpestort hit, fortæller Aksel Rømer til Food Supply.

Bar-serien, som først sættes i egentlig produktion i marts, omfatter desuden en variant med abrikos og kanel, en med kaffe og mynte og en med ingefær og lime. 

- Og så skal vi også have lavet en med lakrids. Det vil folk stadig have, konstaterer direktøren, som fortæller, at han i løbet af de fire dage på messen i Tyskland sikrede sig mindst 40 meget interessante kundeemner. 

- Voldsomt
- Folk var bare klar til at bestille med det samme. Det var voldsomt. Jeg har aftaler med aftagere i blandt andet Tyskland, Ungarn, Rumænien, Island og Danmark, fortæller Aksel Rømer.

Med sig på messen havde han sin far og sin bror, Niels Rømer og Nicolai Rømer, som til daglig bruger kræfterne på familiens helsekostbutik i Silkeborg, på Ørbæk Bryggeri og Naturfrisk-brandet og på familiens nyeste skud på stammen, Nyborg Destilleri. 

Også Thomas Hald Blouner, der netop er tiltrådt som administrerende direktør for Naturfrisk og Ørbæk Bryggeri, var med.

- Vi delte en stand, der promoverede vores forskellige virksomheder, og det var rigtig hyggeligt, selv om vi havde travlt. Det er jo ikke så tit, vi er sammen, siger Mols Organic-direktøren.

Mols Organic holder til i landsbyen Vrinners på Djursland.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111