23948sdkhjf

- Vores navn er lidt sjovt og plat, men det virker

Delikatessedrenge, der vil være nyskabende, udvikler produkter til danske smagsløg
Før hed virksomheden Rasmussen og Jacobsson Group, men det navn var der stort set ingen, der kunne finde ud af. Og det er da også gået støt fremad over nærmest hele linjen, siden den sjællandske delikatessegrossist i 2015 skiftede navn til Delidrengene.

- Folk smilede lidt af det, for det er jo lidt sjovt og plat. Men det er noget, man kan huske, konstaterer den ene indehaver, Steffan Hassel-Jacobsson, der i disse dage sammen med en stribe kollegaer promoverer Delidrengene og deres produkter på Foodexpo-messen i Herning.

Sammen med den anden ejer, Morten Rasmussen, etablerede han virksomheden i 2010, og makkerparret har de seneste år for alvor fået gang i butikken, der sælger tapas-sortimenter, snackpølser, olivenolie, pesto og andre delikatesser. Blandt aftagerne er nu en lang række af Danmarks største indkøbere, idet Delidrengenes produkter er på hylderne hos blandt andre Meny, Irma, SuperBrugsen, Bilka, Hørkram og Dansk Cater.

- Vi sælger også til små gårdbutikker og til delikatesseforretninger - ja, til alle, der har lyst til at købe, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Egne produkter
Produkterne finder Delidrengene i ikke mindst Spanien, Grækenland og Italien, og de nøjes ikke med bare at importere forskellige brands og sælge dem videre.

- Vi har fået udviklet vores egne tapasprodukter, som sælges under vores eget navn. Og vi har også vores egen humus og øko-pesto. Vi er jævnligt nede hos producenterne i Sydeuropa, hvor vi smager en masse forskellige produkter og får dem tilpasset danske smagsløg - og så kan vi godt lide at lave produkterne lidt nyskabende, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Som eksempel nævner han, at Delidrengenes tapas-platte med blandt andet olivenmix, feta og ostefyldte pepperballs er pakket sammen med en lille gaffel, så indholdet er lige til at tage med i parken på en sommerdag.

- Vi vil gerne betale lidt ekstra for at få den gaffel med, så det har vi aftalt med leverandøren i Grækenland, nævner delikatessechefen.

Blandt virksomhedens andre varer er de svenske Johnny's Sennep og Eriks Saucer, som Delidrengene er eneforhandler af i Danmark.

Ny adresse
Alt i alt har den voksende mængde af produkter - og muligvis også det nye navn - været med til at give en støt stigende omsætning, der i det seneste regnskab fra 2016 resulterede i et overskud på 600.000 kroner.

- Men det koster at udvikle, så stort set alle de penge, vi tjener, bliver brugt på virksomheden. Vi er lige flyttet fra Vallensbæk til Skovlunde, hvor vi har bygget tørvarelager og kølerum for en halv million kroner, fortæller Steffan Hassel-Jacobsson.

Han afslører også, at man naturligvis ikke behøver at være af hankøn for at være en del af Delidrengene:

- Vi er seks fuldtidsansatte og ti på deltid, og cirka halvdelen er kvinder. Så vi kunne også have heddet Delidrengene og Delipigerne, men det bliver simpelthen for langt ...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141