Fremgangen er især drevet af Økologisk Thy Pilsner, Økologisk Humle og specialøl. Ja, bryggeriet har stort set haft fremgang på alle produkter med undtagelse af Thy Pilsner og mineralvand, oplyser ledelsen i forbindelse med en offentliggørelse af regnskabet fredag.
Bryggeriets nettoomsætning steg til 30,5 mio. kr., hvilket er en stigning 2,5 mio. kr. eller 9 pct. i forhold til sidste regnskabsår. Og det er som forventet, lyder ledelsens kommentar.
I regnskabsåret 2009/10 har de samlede omkostninger været større end forventet. Det skyldes blandt andet beslutningen om at omstrukturere distributionen i Nordjylland. Ligeledes har der i regnskabsåret været afholdt store engangsudgifter til design af nye etiketter.
Årets resultat blev et underskud på 738.000 kr. mod et underskud på 2,2 mio. kr. året forinden.
- Det er et større underskud end forventet, men samtidig er det en væsentlig forbedring i forhold til sidste regnskabsår. Resultatet betragtes som værende mindre tilfredsstillende, oplyser ledelsen.