Uhrenholt har succes med lilla Emborg-produkter
Men fødevarekoncernen har tabt næsten 50 millioner kroner i Moskva
Nedgangen skyldes i høj grad koncernens aktiviteter i Rusland. I årets løb blev hele ledelsen i Moskva skiftet ud, og Uhrenholt har sammenlagt i 2016 og 2017 måttet indkassere et russisk tab på 48,5 millioner kroner.
Det skriver Fyens.dk.
Til gengæld kan Uhrenholt glæde sig over, at nettoomsætningen sidste år steg fra 2,37 til 2,8 milliarder kroner.
Især kerneforretningen med salg af mejeriprodukter trækker op. Samtidigt vokser markedet for virksomhedens egne varemærker, hvor ikke mindst mejeriprodukter og frosne grøntsager pakket i lilla emballage med navnet Emborg på viser gode takter, fortæller administrerende direktør Sune Uhrenholt til Fyens.dk.
Uhrenholt købte Emborg-brandet i 2005.
- Vi har selvfølgelig en stor handelsforretning, som stadig udgør fundamentet, men strategien om at etablere os med egne værdiskabende brands og varemærker er begyndt at slå igennem, siger direktøren..
Han forventer, at Uhrenholt kommer i plus i år, efter at "adskillige rekorder" er slået i første kvartal.