23948sdkhjf

Dansk Supermarked retter blikket mod udlandet

Efter årets rekordregnskab vil Dansk Supermarked de kommende år skabe vækst i udlandet.
En del at Dansk Supermarkeds store fremgang i 2010 kom i udlandet. I årets løb steg koncernens omsætning på udenlandske markeder med 8,4 %. Stigende detailforbrug var en af hovedårsagerne til fremgangen.

En del af de 98 nyt butikker, som Dansk Supermarked har planlagt at åbne i 2011 vil således også blive placeret i udland.

– Vi undersøger hele tiden vækstmulighederne og satser for nærværende på flere butikker i Sverige, Polen og Tyskland. Derudover tror vi så meget på Bilka.dk, at vi udvider sortimentet på sitet med tre gange så mange nonfood-varer i løbet af 2011, siger Erling Jensen, adm. direktør for Dansk Supermarked.

I 2010 solgte Dansk Supermarked sine 193 Netto-butikker i Storbritannien til Asda Store Limited for 6,8 mia. kr. Nettos adm. direktør Claus Juel Jensen har tidligere antydet, at det nu er planen at investere andre steder, herunder nye markeder.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109